Hjerteforeningen København N/NV

Hjertecafé på Assistens Kirkegård

Hjerteforeningen N/NV inviterer medlemmerne på en tur på Assistens Kirkegård, hvor vi på en guidet tur bl.a. vil høre om:

Kirkegårdene i København var overfyldte efter pestepidemier, og derfor blev der anlagt en assisterende – en hjælpekirkegård på Nørre Fælled i 1761. Den var først for storbyens fattige døde, som blev begravet derude, men ind i 1800-tallet blev Assistens Kirkegården gravsted for mange kulturpersonligheder.
Assistens Kirkegården er en af de smukkeste og historisk mest interessante rekreative områder i København og gennem 250 år har københavnerne begravet deres døde her.
Hør om guldalder, filosofi, bysladder og meget mere, når I besøger 20 kulturpersonligheders grave og deres samtid. Du vil blive ganske forundret og overrasket.

Tilmelding er nødvendig på denne adresse: [email protected] (se også linket nedenfor) – og omvisningen er gratis.

Husk at skrive, hvor mange du tilmelder i din mail.

Vi mødes:
Kapelvej 2 - 4, 2200 København N.
Bus 5C kan benyttes.

Det er nødvendigt, at du tilmelder dig på nedenstående e-mailadresse i rubrikken "Kontaktperson":
Stig Frosberg
lokalkomiteen.2200.2400@gmail.com